top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverJeffrey Jouvenaar

Vier je feestjes of werk je aan je identiteit en community?

Bijgewerkt op: 17 jul. 2019

Op het gebied van communicatie en events krijgen we van stichtingen, verenigingen of community builders regelmatig de vraag of we een flyer kunnen maken, een website kunnen bouwen of een event kunnen helpen organiseren. Natuurlijk vraagstukken waar we graag aan werken. We houden van vraagstukken met een maatschappelijke impact.

Toch valt het ons iedere keer weer op dat organisaties vaak verjaardagen en feestjes organiseren in plaats van dit te gebruiken om te werken aan een groter doel en als verbinding tussen mensen (de community). Omdat er veelal met publiek geld of subsidie wordt gewerkt vinden we het belangrijk dat er ‘slim’ en zorgvuldig wordt geïnvesteerd in communicatie. Geen ingewikkelde marketing strategiën maar wel een pragmatische aanpak met een heldere visie en een duurzaam karakter.


Ons advies is simpel:


  • Maak een jaarplan met heldere doelen. Waarom doen we de dingen die we doen, wat gaan we doen, voor wie gaan we dat doen en wat is het gewenste doel of resultaat;

  • Bouw aan een herkenbaar beeld en pas dit echt consistent toe;

  • Betrek je community en deel het nieuws en activeer je community via social media;

  • Events zijn mooie offline momenten waar activiteiten samen komen. Richt je niet alleen op de dag zelf, het event begint ruim van te voren. Pas hier je plan en communicatie op aan zowel online als offline. Stel jezelf de vraag welk resultaat wil ik halen op de dag en maak daar een passend programma op. Het resultaat is de start van een on- en offline vervolg en daarmee de opmaat naar een volgend evenement.

  • Wanneer je bestaansrecht bouwstenen van vertrouwen, relatie en duurzaamheid hebben voer dit dan door in alles. Maak samenwerking met leveranciers duurzaam en expliciet. Het kan dan schuren omdat het juiste fundament er is.




13 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page